www.bakimplanlari.com

Gönderen Konu: SAĞLIKK EĞİTİMİ ÖĞRENMEYİ ETKiLEYEN TEMEL FAKTÖRLER  (Okunma sayısı 2286 defa)

mustoloji

  • Y
  • K
  • *****
  • İleti: 350
ÖĞRENMEYİ ETKiLEYEN TEMEL FAKTÖRLER

1.*ÖĞRENME GÜDÜSÜ

2*.ÖĞRENME YETERLİĞİ VE GELİŞİM

3.*ÖĞRENME ORTAMI

1.ÖĞRENME GÜDÜSÜ (*MOTİVASYON*)

*Güdü bireyleri belirli bir amaca doğru yönelten iç/dış kaynaklı uyarılardır.

* İç uyarıların ortaya çıkması için önce vücutta eksiklik olur ve bu eksiklik ihtiyaç olarak hissedilir.

*Organizmanın ihtiyacını gidermek için oluşturduğu güç dürtü, bu gücü kullanarak harekete geçmesi –*güdü*- olarak tanımlanmaktadır.

*İhtiyaç* Dürtü* Güdü *Davranış

*Besin eksikliği *Açlık *Besin arama *Yemek yeme

-Öğrenmeye güdülenme, bireyi öğrenme amacıyla harekete geçiren bir güç,

-başka bir deyişle öğrenmeye istek duyma olarak özetlenebilir.

*Öğrenme güdüsü; fizyolojik, psikolojik ve sosyal gereksinimlerden kaynaklanabilir.

 

*Unutulmaması gereken önemli nokta;* ÖĞRENMENİN BÜYÜK ÖLÇÜDE BİREYİN ÖĞRENMEYE İSTEK DUYMASINA BAĞLI OLDUĞUDUR.

* Birey öğrenme isteği duymazsa, öğrenmenin gerçekleşmesi zor ve hatta imkansızdır..

*Güdüler hasta eğitimi açısından ele alındığında; öğrenmeyi destekleyen güdülerin sıklıkla fizyolojik kaynaklı olduğu görülür.

*Fizyolojik güdüler;

*hayatı sürdürmek için *gereken ihtiyaçları dile getiren güdülerdir.

* Bunları ortaya çıkaran sebepler; *açlık *susuzluk, *cinsellik, *boşaltım ve *dinlenme gibi bedenin canlı kalması için gerekli olan temel ihtiyaçlardır.

ÖRNEĞİN; fiziksel olarak fonksiyon bozukluğu olan hastada eski gücüne ve yaşamına kavuşma isteği büyük olasılıkla gerekli egzersizleri öğrenme güdüsünü arttıracaktır.

*HEMŞİRE GÜDÜLENMEYİ ETKİLEYEN TEMEL FAKTÖRLERİ BİLMELİ VE BU FAKTÖRLERLE İLGİLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİ DİKKATE ALMALIDIR.*
Hemşire bakım planı örnekleri ve hemşirelik tanılarının tek adresi http://http://hemsire.bakimplanlari.com[url]