www.bakimplanlari.com

Gönderen Konu: GÖSTERİM (DEMONSTRASYON)  (Okunma sayısı 2664 defa)

mustoloji

  • Y
  • K
  • *****
  • İleti: 350
GÖSTERİM (DEMONSTRASYON)
« : 18 Ocak 2013, 08:26:58 »
GÖSTERİM (DEMONSTRASYON)
Yeni bir beceriyi sunarken, uygulamanın
*slayt, *film,* video ve *maketler kullanılarak, role play yapılarak veya gerçek ortamda etkili bir şekilde gösterilmesidir.
*Demonstrasyon için hangi yöntemler kullanılırsa kullanılsın, etkinlikler "bütün-parça-bütün" yaklaşımını kullanarak düzenlenmelidir.
*Demonstrasyonda önce katılımcılara işlemin ya da etkinliğin bir bütün olarak gösterilmesi, işlem/etkinlik ile ilgili bireyde görsel imaj oluşturmak açısından önemlidir.
*Bu nedenle, tüm uygulama baştan sona gösterilir. Sonra, işlem ya da etkinlik küçük parçalara bölünür ve tek tek parçalar (özellikle zor olanların) gösterilir.
*Son olarak tüm uygulama yeniden bütün olarak gösterilir ve katılımcılara da pratiği yaptırılır.
**EĞİTMEN TARAFINDAN BİR DEMONSTRASYON YAPILIRKEN BAZI KURALLARA UYULMAK ZORUNDADIR; **
• Demonstrasyona başlamadan önce amaç açıklanmalı,
• Herkesin demonstrasyonu görebilmesinin sağlanmalı,
• Demonstrasyon sırasında hata yapılmamalı
• Tüm basamaklar uygun sırada gösterilmeli,
• Her basamağın gözlenebilmesi ve anlaşılabilmesi için yeterli zaman ayrılmalı,
• Neler yapıldığı katılımcılara anlatılmalı,
• Katılımcılar işlem basamakları önceden hazırlanmış öğrenim rehberiyle izlemeli,
• izleyenleri olaya katmak için zaman zaman sorular sorulmalıdır.

=GÖSTERİM YÖNTEMİN OLUMLU YÖNLERİ
• Katılımcılar, hem görerek hem de işiterek öğrenme imkanı elde eder.
• Gösteriler, katılımcıların ilgilerini ve dikkatlerini çeker ve katılımcıları öğrenmeye karşı motive eder.
• Yaparak gösterme yöntemi, kavramların ve kelimelerin yetersiz olduğu fikir, prensip veya olguların açıklanmasında etkili olur.
• Bir takım teorik bilgileri uygulamaya koyma fırsatı verir.
• Sözlü anlatıma dayalı yöntemlerden çok daha etkilidir.
• Katılımcının model alıp izlemesine imkan verdiğinden, psikomotor becerilerin kazandırılmasına imkan sağlar.
=GÖSTERİM YÖNTEMİNİN OLUMSUZ YÖNLERİ
• Bu yöntemin çok kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
• Gösteri yönteminin kullanılması, eğitmenin çok zamanını alabilir.
• Eğitmenin gösteri yapacağı işlem üzerinde çok miktarda hazırlık ve prova yapmasını gerektirir.
=GÖSTERİM YÖNTEMİ ÖRNEKLERİ
1. Eğitmen tarafından normal doğumun *maket üzerinde yapılarak gösterilmesi*,
2.Eğitmen tarafından *sahli aracı ile hemoglobin ölçmenin* yapılarak gösterilmesi,
3.Eğitmen tarafından *kan basıncı ölçmenin bir model üzerinde* yapılarak gösterilmesi,
4.Annelere sebze çorbasının hazırlanmasını öğretirken eğitmenin *sebze çorbasını yaparak* göstermesi,
5. Çocuk ishallerinde dehidratasyonu önlemek için verilen *Ağızdan Şeker Tuz Eriyiği paketinin sulandırılmasını annelere öğretmek için, eğitmen tarafından yapılarak gösterilmesi,
6.Bebeklerde ateşin ölçülmesi ve termometreden okunmasının annelere öğretilmesi için, eğitmen tarafından yapılarak gösterilmesi.
ÖZET * İnteraktif (karşılıklı etkileşen) eğitim teknikleri;
*katılımcıları öğrenme sürecine etkin olarak dahil etmek için kullanılan yöntemlerdir.
*Bu teknikler; anlatma yöntemi, soru yanıt yöntemi, küçük grup çalışmaları (*vaka çalışması-*rol yapma-*beyin fırtınası-*grup tartıması) ve gösterim olarak sıralanmaktadır.
Öğrenme ortamlarında; bireylerin dikkatini toplamak, etkin katılımı sağlamak ve eğitimin verimliliğini artırmak için İNTERAKTİF EĞİTİM teknikleri kullanılmalıdır
Hemşire bakım planı örnekleri ve hemşirelik tanılarının tek adresi http://http://hemsire.bakimplanlari.com[url]